Usein kysytyt kysymykset
Kaikki sisäkäyttöön tarkoitetut kaasulaitteet on varustettava sytytyssuojalla tai liekkisuojalla. Tämä koostuu anturista, joka sijaitsee liekin sisällä ja on kytketty magneettiventtiiliin, joka sijaitsee ohjausventtiilin sisällä. Kun liekki pitää anturin lämpimänä, syntyy pieni virta, joka pitää magneettiventtiilin ja siten kaasuvirran auki. Jos liekki sammuu ja anturi jäähtyy, se ei enää syötä sähköä ja magneettiventtiili sulkeutuu pysäyttäen kaasun virtauksen. Sytytyksen yhteydessä kytkin ja siten myös solenoidiventtiili pidetään paikoillaan, jotta kaasu virtaa läpi. Kun anturi antaa tarpeeksi jännitettä, kytkin voidaan vapauttaa ja magneettiventtiili pysyy auki.
Tarkista, onko anturi todella liekissä ja ettei siihen ole kertynyt eristävää nokikerrosta.
Tarkista anturin kärki. Jos halkeamia on muodostunut tai se on vääntynyt, se voi tarkoittaa, että se ei anna virtaa ja se on vaihdettava.
Yritä vetää muovinen nuppi irti ja yritä sytytystä uudelleen. Saattaa käydä niin, että itse muovinuppi estää solenoidiventtiilin työntämisen riittävän pitkälle ja siten vapautumasta samalla kun nuppi vapautetaan. Laita tässä tapauksessa muovinuppiin jotain, joka laajentaa sitä hieman.
Tarkista, onko ohjausventtiilin takaosaan ruuvattu sytytyssulakkeen osa kunnolla kiinni. Se on saattanut irrota kuljetuksen aikana.
Solenoidiventtiili koostuu jousesta ja kumitiivisteestä. Jos tiiviste on kuivunut sisään, se voi aiheuttaa vuodon, joka saa magneettiventtiilin sulkeutumaan. Sitten se voi auttaa ja voitelee solenoidiventtiilin. Löydät verkkosivustoltamme videon siitä, kuinka tämä voidaan tehdä. Lyhyesti sanottuna sinun on päästävä ohjausventtiilin takaosaan, ruuvattava anturi ja ohjausventtiilin takaosa irti. Sitten voit irrottaa itse solenoidiventtiilin ja jousen. Käytä niin sanottua työkalua laatikossa ja suihkuta tiivisteeseen ja venttiiliin.